ВИРТУАЛНА БИБЛИОТЕКА
НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА:
„ПОВИШАВАНЕ КОМПЕТЕНТНОСТИТЕ НА ПРЕПОДАВАТЕЛИТЕ
ОТ ДЪРЖАВНИТЕ ВИСШИ УЧИЛИЩА, ПОДГОТВЯЩИ БЪДЕЩИ УЧИТЕЛИ“
НАЦИОНАЛНА ПРОГРАМА:
"ДИГИТАЛНА КВАЛИФИКАЦИЯ"
Добрият учител помни, че е бил ученик.
Истинският учител знае, че винаги ще бъде ученик.“
ОБРЪЩЕНИЕ
НА АКАД. НИКОЛАЙ ДЕНКОВ,
МИНИСТЪР
НА ОБРАЗОВАНИЕТО И НАУКАТА
КЪМ УЧАСТНИЦИТЕ В НАЦИОНАЛНАТА ПРОГРАМА
Тази виртуална библиотека е отворена за всички преподаватели и учители.
Всеки публикуван в нея материал може да бъде свален и използван
при задължително спазване на правилата за цитиране –
на Националната програма и на съответните автори.
Съставителите на библиотеката и авторите на материалите
ще бъдат благодарни за всяко допълнение и корекция, направена от читателите.
КОНЦЕПЦИЯ ЗА ДИГИТАЛНА ТРАНСФОРМАЦИЯ НА ОБРАЗОВАНИЕТО
- ЦЕЛ И ЗАДАЧИ НА НАЦИОНАЛНАТА ПРОГРАМА
- РАМКОВА ПРОГРАМА за
- повишаване квалификацията на преподавателите, подготвящи бъдещи учители
- повишаване квалификацията на преподавателите в областта на ИКТ
- ПРИМЕРНА УЧЕБНА ПРОГРАМА за обучение за прилагане на компетентностния подход в обучението на
- бъдещи учители
- представители на бизнеса
- НАРЪЧНИК за прилагане на компетентностния подход в обучението на бъдещи учители
- НАРЪЧНИК по ПКП - свали от облака и чети (Offline)
- НАРЪЧНИК по ПКП - влез в облака и чети (Online)
- ПРАКТИЧЕСКО ПРИЛАГАНЕ на компетентностния подход при подготовката на учители във висшите училища
- ПРИМЕРНА УЧЕБНА ПРОГРАМА за обучение по иновативни образователни технологии на
- преподавателите във висшите училища, преподаващи дисциплини в областта на ИКТ и компютърните науки
- преподавателите във висшите училища, преподаващи в други научни области
- учителите, преподаващи в първи и втори гимназиален етап
- НАРЪЧНИК по иновативни образователни технологии
Инструкция за сваляне на презентации и видео-лекции
1. Изтегляне на презентация:
След като презентацията се отвори напълно, се кликва последователно върху:
File -> Save as -> Download a Copy
2. Изтегляне на видео-лекция:
След като видео-лекцията се отвори напълно, се кликва с десен бутон върху видеото и се избира:
Save video as ...
- ПРЕЗЕНТАЦИИ по иновативни образователни технологии – за традиционно обучение (offline)
- ВЪВЕДЕНИЕ
- Образователната система и дигиталното поколение
- Иновативните образователни технологии по света и у нас
- Как да адаптираме образователната система към дигиталното поколение ?
- Какво трябва да знаем и можем, за да направим дигиталната трансформация на образованието ?
- Една прогноза за развитието на образователната система след пандемията
- ТРАДИЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
- СИНХРОННО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ – в реално време
- АСИНХРОННО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ – в произволно време
- СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА СИНХРОННОТО И АСИНХРОННОТО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
- СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ
- ИЗПОЛЗВАНЕ НА ИНОВАТИВНИ ДИДАКТИЧЕСКИ МОДЕЛИ
- ОПРЕДЕЛЯНЕ НА СТЕПЕНТА НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА (ВИСШЕ) УЧИЛИЩЕ
- Център за иновативни образователни технологии
- Визия за учебната зала на бъдещето
- Визия за университета на бъдещето
- ВЪВЕДЕНИЕ
- ВИДЕО-ЛЕКЦИИ по иновативни образователни технологии – за дистанционно обучение (online)
- ВЪВЕДЕНИЕ
- Образователната система и дигиталното поколение 21 : 45
- Иновативните образователни технологии по света и у нас 28 : 45
- Как да адаптираме образователната система към дигиталното поколение? 17 : 28
- Какво трябва да знаем и можем, за да направим дигиталната трансформация на образованието?16 : 57
- Една прогноза за развитието на образователната система след пандемията 10 : 23
- ТРАДИЦИОННО ОБУЧЕНИЕ
- СИНХРОННО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ – в реално време
- АСИНХРОННО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ – в произволно време
- СРАВНИТЕЛЕН АНАЛИЗ НА СИНХРОННОТО И АСИНХРОННОТО ДИСТАНЦИОННО ОБУЧЕНИЕ 11 : 04
- СМЕСЕНО ОБУЧЕНИЕ
- ИЗПОЛЗВАНЕ НА ИНОВАТИВНИ ДИДАКТИЧЕСКИ МОДЕЛИ 17 : 32
- ОПРЕДЕЛЯНЕ НА СТЕПЕНТА НА ДИГИТАЛИЗАЦИЯ НА (ВИСШЕ) УЧИЛИЩЕ35 : 49
- Център за иновативни образователни технологии 14 : 34
- Визия за учебната зала на бъдещето 17 : 42
- Визия за университета на бъдещето 46 : 37
- ВЪВЕДЕНИЕ
- ЗАДАНИЕ ЗА КУРСОВА РАБОТА
- ИНСТРУКЦИИ
- Инструкция за съставяне на презентация
- - Примерна презентация - за традиционно обучение (на български)
- - Примерна презентация - за традиционно обучение (на английски)
- - Примерна презентация - за синхронно дистанционно обучение (на български)
- - Примерна презентация - за синхронно дистанционно обучение (на английски)
- Инструкция за инсталиране и настройка на Open Broadcaster Software (OBS)
- Инструкция за инсталиране и настройка на Open Broadcaster Software (OBS) 12 : 14
- Инструкция за записване на видео-лекция
- - Примерна видео-лекция - за асинхронно дистанционно обучение (на български)15 : 39
- - Примерна видео-лекция - за асинхронно дистанционно обучение (на английски) 26 : 15
- Инструкция за правене на интерактивно мултимедийно учебно пособие
- Инструкция за регистриране и създаване на тест в Kahoot
- ЦЕНТЪР ЗА ИНОВАТИВНИ ОБРАЗОВАТЕЛНИ ТЕХНОЛОГИИ
Моля, изпращайте Вашите въпроси и предложения за допълнения и корекции на адрес:
ASmrikarov@ecs.uni-ruse.bg
Предварително Ви благодарим!